Gospodarka Śmieciowa Gminy
Wykaz przedsiębiorców wpisanych do Rejestru Działalności Regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
08.05.2018
Informacja w sprawie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych
Burmistrz Dąbrowy Białostockiej uprzejmie informuje, że w dniu 1 stycznia 2012 r. weszły w życie zmiany ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Zgodnie z art. 9 c, w związku z art. 9 b ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011 r. Nr 152, poz. 897) działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej. W związku z powyższym przedsiębiorca zamierzający na terenie Gminy Dąbrowa Białostocka rozpocząć działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest zobowiązany do uzyskania wpisu do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Burmistrza Dąbrowy Białostockiej. Wpis do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje się na podstawie pisemnego wniosku przedsiębiorcy. Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać: -firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy -numer identyfikacji podatkowej (NIP) -numer identyfikacji REGON -określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych. Do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej dołącza się: 1) dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 50 zł. Opłata ta nie dotyczy przedsiębiorców, którzy z dniem wejścia w życie ustawy (dnia 1 stycznia 2012 r.) posiadają zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych (art. 14 ust. 2 o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 152, poz. 897 z dnia 1 lipca 2011 r.), 2) oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze, który Burmistrz Dąbrowy Białostockiej utworzył z dniem 1 stycznia 2012 r. Wzór wniosku i oświadczenia dostępny jest w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Białostockiej (pok. 1) oraz na portalu urzędu. Uwaga Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, którzy w dniu wejścia w życie omawianej tu ustawy posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości mogą wykonywać działalność w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych bez wpisu do rejestru działalności regulowanej, w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie powyższej ustawy, czyli do dnia 31 grudnia 2012 r. (art. 14 ust.1 o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 152, poz. 897 z dnia 1 lipca 2011 r. ). Zobacz: - Oświadczenie o spełnieniu warunków, - Wzór wniosku - Wykaz przedsiębiorców wpisanych do rejestru działalności regulowanej